Update

28 november 2018 - Cold Lake, Canada

Hoi allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik van me heb laten horen. Ondertussen ziet Cold Lake eruit als een winter wonder land en komen de temperaturen helaas niet meer boven de 5 graden, helaas is er nog niet genoeg sneeuw om te gaan skiën. Verder heb ik niet heel veel spannends gedaan de afgelopen weken. Op school gaat het erg goed en ook ik heb mijn eerste Canadese rapport binnen. Voor houtbewerking heb ik een 87%, voor engels een 79%, voor gym een 91%, voor natuurkunde een 79% en voor social studies wat momenteel uit geschiedenis bestaat een 81%. Ik ben hier om eerlijk te zijn best trots op en heb voor sommige vakken hogere scores dan de mensen hier. Helaas is het paardrijden een beetje afgelopen vanwege de temperaturen, wel ga ik soms samen met Kat naar de paarden doen we een overal aan en gaan we zonder zadel door het land stappen, hierbij heb ik ook nog een hert gezien. Met school ben ik op 27 oktober naar Edmonton geweest voor een gym trip, we zijn hier naar een ninja warrior park gegaan en wezen midget golfen. We zijn om 7 uur richting Edmonton gegaan en waren rond 6:40 weer terug. Voor het winterseizoen zit ik in het basketbal team met 12 andere meiden en hebben we 30 november ons eerste toernooi in Vermilion, de eerste paar weken hebben we 4 tot 5 keer per week getraind, en ik kan best zeggen dat ik daarvan wel uitgeput ben. Toch is het heel leuk om te doen en is iedereen heel behulpzaam en gezellig. Met natuurkunde gaan we 6 december naar een pretpark om hier een proef te doen dus dan mag ik weer 8 uur in de bus. Het is mij wel opgevallen dat hier veel meet schooltrips worden gedaan dan in Nederland, voor mijn gevoel heb ik er in 3 maanden meer gehad dan in mijn 5 jaar middelbare school. Ook ben ik erg blij want ik land 13 februari in HAWAII!! hier ben ik echt super enthousiast over en februari kan maar niet al te snel komen.

1. Willemijn:
    29 november 2018
    wow je wordt echt een trainingsbeest Sas! 5x per week trainen! super leuke manier om ook weer wat andere mensen te leren kennen dan je klas? Hoe is het met de contacten nu het nieuwe er af is? kom je in Canada ook wel eens bij anderen thuis? en als jullie gaan skieen is dat dan met de familie? ben best nieuwsgierig! en al helemaal hoe je van Cold Lake in Hawai komt? schooltrip?? of vakantie? lijkt mij wel lekker om even die lange donkere winter te doorbreken. (hoe noordelijk zit je eigenlijk tov ons , is het daar vroeger donker?). hier mis je eigenlijk niks bijzonders: de pietenduscussie is weer opgelaaid en Sint doet zijn best om het toch gezellig te houden. je kent het wel "hollandse kneuterigheid"! heel veel plezier en dompel je lekker onder in al het Canadeze. heb je al gerechten of snacks leren kennen die je straks echt niet meer kan missen? enne...super die cijfers echt heel knap maar we verwachten natuurlijk niet anders van je :-) maar werk niet te hard he?! groetjes, willemijn
  2. Dion:
    29 november 2018