Provs!!

12 maart 2019 - La Crête, Canada

Het is alweer een tijdje geldeden dat ik van mij heb laten horen. Het einde komt zelfs al aardig inzicht en het schooljaar is bijna over. Maar ik wilde jullie toch nog graag over mijn laatste avontuur met basketbal vertellen. Op 8 en 9 maart hadden wij onze zones wedstrijd. Dit houd in dat je een toernooi hebt tegen iedereen uit de zone. Omdat wij onze league hadden we een wildcard voor de kwart finale, wat betekende dat we maar twee wedstrijden hoefden te spelen. Onze eerste wedstrijd op 8 maart hadden we gewonnen, en omdat zones zo dichtbij was waren we daarna naar huis gegaan. De volgende ochtend hebben we op tv de livestream gekeken om te zien wie onze tegen stander zou worden in de finale. Nadat deze wedstrijd over war gingen we onderweg naar onze mogelijk laatste wedstrijd van het seizoen. Na dat we erg goed hadden opgewarmd was het tijd foor de finale, en de winnaar hiervan mag de week erna naar provincials, dit is vergelijkbaar met een nationaal kampioenschap in Nederland. In het begin was het nogal spanend maar het was al snel duidelijk dat wij de opperhand hadden. Maar we bleven realistisch alles kon nog veranderen. Maar nadat wij 4 keer 10 minuten hadden gespeeld was er dan toch blijdschap en hadden we met 84-39 gewonnen!!! En dit betekende dat senior girls voor de 3de keer oprij op weg zou gaan naar provs!! We hadden twee dagen rust en op 12 maart gingen wij opweeg naar LeCrete dit is ongeveer 10 uur rijden vanaf Cold Lake. Omdat dit zo'n lange rit was hebben we overnacht in Slave Lake, maar hier waren wij niet lang want om 7uur ging onze reis verder. Nadat we aankwamen in LeCrete zijn we gelijk naar de school gegaan en hier hebben we foto's en pasjes moeten laten maken. Tegen de avond hadden we onze laatste training samen. En daarna was het tijd om  te eten en slapen. Want de volgende dag hadden we onze eerste wedstrijd. Op donderdag ochtend moesten we vroeg op want we hadden de openingsceremonie, en direct daarna onze eerste wedstrijd. Ons team was als 12e gerankt van de 12 teams die er waren. Onze eerste wedstrijd speelde wij tegen de nummer 5. In het begin hielden wij onszelf goed op, maar we waren helaas niet sterk genoeg en verloren we met 49 tegen 70. Maar we hielden onze hoofden op en waren erg tevreden met hoe wij hier onszelf hadden neer gezet. In de avond hadden we een sports banquet, en hier zou een olympisch gouden medaillist komen spreken. Hier hebben we erg lekker gegeten, waren we geinspereerd door de gastsprekers. Nadat we terug in ons hotel waren hebben we samen een film gekeken en was het tijd om weer naar bed te gaan. Op vrijdag hoefden we pas om 4 uur te spelen, maar we moesten helaas al eerder op voor ontbijt omdat, alle 11 gastteams in het zelden motel zaten en we vaste tijden hadden om te eten. We hadden in de middag met z'n alle samen lunch gehaald bij het enige winkeltje wat in heel Lacrete was, en om 4 uur was het tijd voor onze wedstrijd. Deze was tegen de nummer 9 gerankte en hier hadden we een spannende en erg gelijke wedstrijd, aan het einde was het 59-53 , gelukkig voor ons waren wij de gene met 59 punten en stonden we niet in de toiletbowl zoals dat hier heet. We waren na de wedstrijd gelijk terug gegaan naar het motel want hier hadden de ouders avond eten voor ons klaargemaakt en wij waren nogal honger, na het eten waren we nog naar buiten gegaan. Op zaterdag speelden wij voor 9de plaats. en de underdogs hadden zich bewezen want heer speelden wij tegen nummer 11 gerankte team. We konden ons helaas niet van onze beste kant laten zien en hadden verloren met 35-50. Dit betekende dat wij 10de waren geworden en dit was beter dan dat de rankers hadden verwacht hier waren wij zelf dus uiteindelijk ook erg te vreden me en ook de coaches waren erg trots op ons. Helaas was de einde van deze wedstrijd ook het einde van mijn basketbal seizoen en provs. omdat we een 5 uur rit terug hadden naar Slave Lake moesten we snel omkleden en weer onderweg. Hier hebben we feest lopen voeren, maar zijn er ook tranen gevallen omdat 6 mensen het team gingen verlaten. Eenmaal in Slave Lake was het eindelijk tijd om avond te eten, en hier zijn we met bijna iedereen naar de mac donalds gegaan. Rond 12 is iedereen naar bed gegaan want de volgende dag hadden we nog 5 uur te gaan. We mochten ook al vroeg op want om 8 uur waren we alweer onderweg. Zondag waren we rond 1 uur weer terug in Cold Lake en was het de basketbal ervaring dan echt over. Maar ik kan wel zegen dat ik naar provincials ben geweest en hier de tijd van mn leven heb gehad, en dit zeker de beste mogelijkheid was om het af te sluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart:
    16 juni 2019
    Ben trots op je Sasja. Misschien kan de basketbalvereniging in Nieuw Vennep je wel gebruiken :-)