Basketball toernooi Vermillion

1 december 2018 - Vermilion, Canada

Eerste toernooi gewonnenVrijdag middag zijn we vertrokken naar Vermillion, Dit was ongeveer twee uur rijden, het was super gezellig met alle meiden. We zijn eerst naar het hotel gegaan, om de hoek hebben we eten en snacks kunnen halen. Hierna hebben we ons omgekleed en zijn we naar de school gegaan. Omdat ik nog niet echt bekend ben met basketbal en alle regels speel ik momenteel als red shirt, dit betekend dat ik mee train en overal mee naar toe ga maar nog geen wedstrijden speel. Ik ben dus wel gewoon meegegaan om meer kennis op te doen en te zien hoe de wedstrijd eraan toe gaat. Vrijdag hadden we 1 wedstrijd, en deze hadden we gelijk gewonnen, dus er was gelijk een goede sfeer. In de bus terug hebben we met ze alle gezongen, en een feestje gehouden. In het hotel terug hebben we eten besteld en dit opgehaald. Ik had een pizza maar deze viel een klein beetje tegen maar dat kan gebeuren. Nadat we allemaal ins eten ophadden zijn we met z'n alle gaan zwemmen en van de glijbaan afgegaan. Dit was echt super gezellig, en het team voelt echt als een familie. Na het zwemmen zijn we terug naar de kamers gegaan en hebben we hier nog met z'n alle gezeten. Daarna was het tijd om naar bed te gaan. gelukkig hadden we geen vroege wedstrijd dus konden we redelijk uitslapen. Als we deze wedstrijd zouden winnen zouden we de finale spelen! om 10:15 begon de wedstrijd, het was een vrij makkelijke wedstrijd en we hebben alle minuten de leiding gehad uit eindelijk hadden we met 22 punten verschil gewonnen. En dit betekende dat we de finale om 6:30 zouden spelen. We waren allemaal erg enthousiast. Na de wedstrijd hebben we met ze alle geluncht bij een familie restaurant dit was erg gezellig en hier hebben we elkaar ook beter leren kennen. Na het lunchen zijn we terug naar de school gegaan en hebben we hier gewacht tot onze wedstrijd. We hebben met z'n alle nog geslapen. Een uur voor tijd is iedereen gaan omkleden hebben we onze speech gekregen en hebben we onze warm- up gehad. Om 6:30 was het dan tijd om de wedstrijd te beginnen, van te voren was al bekend dat dit de lastigste tegenstander zou worden. In het eerste kwartaal eindigde we gelijk, na het tweede kwartaal had de tegenstander de leiding genomen. Na de 10min pauze en een goede peptalk kwamen we op voorsprongen en deze hebben we het hele derde kwartaal weten te behouden. In het vierde kwartaal kwamen ze helaas terug maar ons team wist er toch met de winst vandoor te gaan. we hadden met 10 punten verschil gewonnen, en dit is nog maar ons eerste toernooi. Als prijs hebben we allemaal een shirt gekregen en een kleine plak. het was ondertussen al 8:30 en dus tijd om terug naar Cold Lake te gaan, rond 10e waren we terug en ben ik met twee anderen naar de basis gegaan want hier waren we geld aan het ophalen voor onze truien en joggings broeken. We moesten de jassen aan mensen terug geven, alleen de meeste waren hun kaartje kwijt en dronken dus dat was super handig. Rond 1:30 waren we hier mee klaar en ben ik naar huis gebracht. En heb ik lekker kunnen gaan slapen. Dinsdag hebben we onze eerste wedstrijd in de poule dus hopelijk gaat dit net zo goed als het toernooi! Ik heb het in ieder geval heel erg naar mijn zin gehad ondanks dat ik zelf niet heb gespeeld. En ik kijk nu al uit naar het toernooi van 13 t/m 15 december in Edmonton!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mike: