The Bruins vs the Oilers & West Edmonton mall

18 oktober 2018 - Edmonton, Canada

Donderdag en vrijdag ben ik niet naar school gegaan, want ik en Jeff gingen z=samen naar Edmonton voor een hockey game. Rond 10 uur vertrokken we vanuit Cold lake naar Edmonton waar we gelijk naar de West Edmonton mall gingen, hier kwamen rond 2 uur aan. De west Edmonton mall is nu de 23ste grootste winkelcentrum ter wereld, en heeft zelfs een pretpark, waterpark, ijsbaan en zeehonden aquarium. Het was het grootste winkelcentrum tot 2004, en heeft meer als 800 winkels. hier zijn we tot 4 uur gebleven en daarna zijn we doorgegaan naar ons hotel, de Sutton place wat maar 1 block van het ijsstadion vandaan zat. Om 5 uur kwamen we aan in het hotel vanwege de drukte in Edmonton , hier heb ik een uur kunnen uitrusten En om 6 uur zijn Jeff en ik naar het stadion gelopen. Bij onze plaatsen hadden we ook een buffet en drinken dus dat was top! om 7 uur begon de show en aangezien het de home opener was en dus de eerste wedstrijd van de Oilers was er nog een kleine show van tevoren. Om 7:14 was de puck drop en da game daadwerkelijk begonnen. In de eerste 20 minuten was er niet gescoord, de Bruins waren wel een aantal keer behoorlijk dicht in de buurt gekomen. Na 15 minuten pauze, waren de volgende 20 minuten begonnen, en na ongeveer 7 minuten scoorden de Bruins de eerste punt in de game. Helaas voor hun ongeveer 2 minuten later maakte de Oilers de gelijkmaker en was het 1-1. zo eindigende de 2e 20 minuten. Na nog een pauze van 15 minuten was het tijd voor de laatste 20 minuten. Hier scoorde de Oilers vrij snel de 2-1 en maakte de Bruins 4 min later de 2-2. In de derde 20 minuten was er ook nog een gevecht uitgebroken, en kregen er van beide teams twee een penalty. De laatste 20 minuten eindigde in een 2-2 en dat betekende dat er in overtime verder gespeeld zou worden. De spelers kregen 5 min pauze, om vervolgens 5 min te spelen, en dit ging snel na 45sec hadden de Oilers een goal gemaakt en hun homeopener gewonnen. Het was hierna snel afgelopen, en zijn Jeff en ik naar het hotel terug gelopen, hier ben ik om 11 uur gaan slapen, want om 9 uur zou de wekker gaan, en was het tijd voor dag 2 van de West Edmonton mall. Nadat de wekker was gegaan heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar de lobby gegaan, hier stond Jeff al te wachten, en zijn we naar de mall gegaan. Hier heb ik eerst ontbeten, want op een lege maag kan je niet goed winkelen. Ik heb een aantal dingen gekocht en een beer gemaakt bij build a bear. Rond 1 uur had ik wel een beetje trek gekregen en heb ik een typische Canadese poutine gegeten, dit vond ik helaas niet heel lekker. Daarna ben ik nog naar een paar winkels gegaan en heb ik even in het pretpark gekeken en vervolgens was het weer tijd om terug te gaan richting Cold lake. Rond 7 uur waren we terug en hier stond een pakket op mij te wachten met lekkere dingen vanuit Nederland en mijn schaatsen en skischoenen. Zo had ik 3 pakken stroopwafels, 2 potten pindakaas, 1 pot pindasaus, 1 pak hagelslag, oude kaas, borrelnootjes en snoepjes. Hier kan ik hopelijk wel even mee voort :)

1. Bart:
    25 oktober 2018
    Prachtig verhaal Sasja. Hopelijk zie je de Bruins ook weer een keer winnen.
  2. Willemijn:
    30 oktober 2018
    wat een super leuke verhalen! en wat leuk dat je op buitenrit bent geweest (had je zelf ook spierpijn?) en dat je mee bent geweest naar de oilers. de Oilers komen uit Edmonton? en ik eerst maar denken dat jij het zelf tegen ze had opgenomen. trouwens miss best goeie sport voor jou met zo'n helm op! (versus frisbieen) . is het al mooi paars en geel geworden? er zijn vast minder pijnlijke manieren om bekend op school te worden! ga je al snel skieen? ! lijkt ons super gaaf! groetjes willemijn