De eerste 5 dagen in Amerika

30 augustus 2018

Op donderdag 30 augustus was het dan eindelijk zo ver mijn avontuur ging beginnen! Na een korte nacht en vroeg naar Bint gingen we naar het vliegveld, na een emotioneel afscheid was het tijd om door de douane te gaan. Na een korte tijd konden we al boarden voor het vliegtuig. Eenmaal in het vliegtuig duurde het lang voor vertrek, er was namelijk een schoonmaker de cockpit in gegaan waardoor er een protocol intrad en het hele vliegtuig een grondige check met politie honden en al moest ondervinden. Ongeveer een uur later konden we eindelijk vertrekken, na één film en een paar series verder waren we aangenomen in JFK. Hier konden we snel door de douane en onze koffers ophalen, er stond iemand ons op te wachten, en hij regelde een shuttle naar het hotel voor ons. Ongeveer 1 uur en 30 minuten later vanwege het drukke new yorkse verkeer kwamen we als laatste aan in het hotel. We hadden kort de tijd om naar de kamer te gaan om vervolgens bij chipotle te gaan eten, na het eten gingen we door naar de empire state building. Op onze weg terug van de empire state building konden we het hotel eerst niet vinden. Na een korte nacht namen we de metro om naar de statue of liberty te bekijken, we gingen hier met een ferry heen, en kregen de tijd om het eiland zelf te bekijken en om foto's te maken. hierna kregen we zelf tijd in New York om te gaan lunchen, we gingen met een kleine groep naar steve's pizza om natuurlijk pizza te eten. na de vrije tijd gingen we in de regen door naar de 9/11 memorial een museum waar we zelf de tijd hadden om deze te bekijken. Na veel indrukwekkende dingen gezien te hebben gingen we met de bus op rondrit door New York, hier zagen we onder andere City Hall, Brooklyn Bridge and Central park. Na de tour gingen we onder weg naar Times square waar we eerst een uur vrije tijd hadden en daarna met de hele groep bij het Hard rock cafe gingen eten, achteraf hadden we ook nog vrije tijd en moesten we weer onze weg terug vinden naar het hotel wat dit maal wel volgens plan ging :) Na een wat langere nacht gingen we naar het ontbijt door naar Central park om hier een ochtend wandeling te maken. Waar we bijna de weg verloren waren. Hierna moesten wij een aantal studenten afzetten op het vliegveld aangezien deze alleen naar New York gingen. Na het afscheid gingen we met 21 studenten door naar Philadelphia waar we Liberty Bell,Independence Hall,
First Library of the USA, First Bank of the USA, Carpenters Hall, First Post Office of the USA hebben bekeken. Na een tour van ongeveer een uur hadden we een uur vrije tijd om te gaan lunchen, we zijn met een kleine groep naar de subway gegaan omdat dit het enige was wat we konden vinden. Hierna gingen we met de bus door naar Washington DC. Na een aantal monumenten te hebben gezien hadden we dinner in een Amerikaans Italiaans restaurant (wat volgens de Italianen geen Italiaans eten was) Hierna gingen we door naar ons hotel in Washington waar we daadwerkelijk ruimte hadden in de hotelkamers :) Na een oké nachtrust en een goed ontbijt verder gingen we door naar Arlington National Cemetery waar we de Changing of the Guards gingen bijwonen en Kennedy's grafsteen konden bekijken. Hierna hadden we 5 uur de tijd om musea's naar keuze in Washington te bekijken. Wat erg prettig was aangezien de gevoelstempratuur al gestegen was naar 36 graden. Hier zijn we ook bij de foodtrucks gaan eten. Hierna gingen we nog naar twee musea's om vervolgens terug te gaan naar de verzamelplek om bij de beroemde Ben's Chili Bowls te gaan eten. Gelukkig had ik de chili apart besteld aangezien deze erg spicy was. Na deze typical Amerikaanse diner experience gingen we door naar nog een aantal memorials waarna we terug gingen naar het hotel gingen waar we nog wat tijd voor onszelf hadden. Na de laatste nacht in Amerika hadden we nog 1 stop te gaan de U.S. Capitol Building, hier kregen we een tour maar aangezien het een feest dag was was niet alles open voor bezoekers. Nadat we hier klaag waren gingen we helaas alweer door naar het vliegveld waar voor mij een aantal spannende uren waren aangebroken.